Hybridityö muutti toimiston vaatimuksia
– Aloitimme vuokralaisena aikanaan Eteläesplanadilla sijaitsevassa Amandan kiinteistössä. Me viihdyimme siellä tosi hyvin, mutta korona-aikana huomasimme, että tarvitsemme pienemmät tilat, pohjustaa Pankaboardin talousjohtaja Tiina Staljon.
Ylimääräinen tila Eteläesplanadilla konkretisoitui, kun myyntikonttorin työntekijät palasivat etätyöskentelystä konttorille ja hybridityömalliin. Tilat tuntuivat aivan liian isoilta, eikä toimiston pohjaratkaisu ollut henkilömäärään nähden ihanteellinen.
– Olimme siellä kaikki ikään kuin omissa koloissamme, emmekä oikein tienneet keitä muita on samaan aikaan toimistolla. Puitteet siellä olivat kyllä todella hienot, joten tuleva toimitilamuutto tuntui harmilliselta, muistelee Pankaboardin johdon assistentti Minna Arpinen.
Päätös toimitilan vaihtamisesta Pankaboardilla syntyi syksyllä 2021, kun määräaikainen vuokrasopimus Varman kanssa oli päättymässä.
Vaihtoehtojen kartoittaminen avoimin mielin selkiytti uuden toimitilan valintaa
– Meidän visiomme oli pysyä jossain päin pääkaupunkiseutua, joten aluksi katselimme sopivia toimitiloja laajasti niin Helsingistä, Espoosta kuin Vantaaltakin. Tutustuimme myös Varman kilpailijoiden tiloihin, sillä halusimme nähdä mitä kaikkea on tarjolla, Staljon kertoo.
Hintataso eri kaupungeissa ei kuitenkaan vaihdellut niin paljoa, että Pankaboardin olisi kannattanut luopua keskeisestä sijainnistaan Helsingissä. Myös työmatkaliikenteen näkökulmasta myyntikonttorin säilyttäminen keskustassa oli järkevintä.
– Kun kävimme neuvotteluja myös muiden toimijoiden kanssa, huomasimme, että luottamussuhde tuttuun yhteyshenkilöön ja Varmaan vuokranantajana olivat meille tärkeitä asioita. Me halusimme jatkaa Varman vuokralaisena, mutta tarvitsimme vain meille sopivamman kokoisen tilan, Staljon tiivistää.
Bulevardi 7:n historia ja uudistetut tilat vakuuttivat Pankaboardin
– Yhteyshenkilömme, Varman Asset Manager, tarjosi meille erilaisia toimitilavaihtoehtoja, joita kävimme tietenkin myös katsomassa. Kuulimme, että Bulevardi 7 oli valmistumassa keväällä 2022 niin, että pääsisimme muuttamaan sinne juuri sopivalla aikataululla vanhasta toimistostamme, kertoo Staljon.
Bulevardi 7:n kiinteistö avautuukin vuoden 2022 aikana uusille vuokralaisilleen tyylinsä säilyttäneenä, mutta modernina toimistotalona. Historia Varman ensimmäisenä pääkonttorina sekä edustusasuntoina on huomioitu modernisointityössä tyylikkäästi.
– Kiinteistö on kunnostettu todella hyvällä maulla. Valinta oli meidän näkökulmastamme selvä, hymyilee Staljon.
Lue myös: Varma solmi vuokrasopimuksen Ålandsbankenin kanssa Bulevardi 7 -kiinteistössä.
Uudet, yhdessä suunnitellut tilat tiivistävät työyhteisöä
– Asset Managerillamme oli hyviä ehdotuksia siitä, millaisia ratkaisuja toimistossa kannattaisi tehdä. Hän oli selvästi aallonharjalla niistä trendeistä, joita toimistomaailmassa nyt tapahtuu. Saimme myös suunnittelijan avuksemme pohtimaan, miltä uudet tilat voisivat näyttää. Oli mukavaa päästä itse vaikuttamaan tulevien huoneiden kokoon, materiaaleihin ja sisustukseen yleensäkin, Arpinen kertoo.
– Muutimme uuteen toimistoomme heti toukokuun alussa, kun se oli kiinteistön remontin kannalta mahdollista. Päätös uuteen toimitilaan muuttamisesta tehtiin meillä Pankaboardilla viime syksynä, joten sutjakkaasti on kyllä mennyt tämä muuttoprosessi. Varma on ottanut meidän toiveemme huomioon niin pitkälle kuin mahdollista, sanoo Staljon.
Yksi isoimmista eduista uudessa toimistossa on yhteisöllisyys. Työkavereiden läsnäololla ja kohtaamisella on selvä yhteys työskentelymukavuuteen.
– Uusi toimisto on vanhaa kodikkaampi ja täällä olemme yhdessä niin kuin perhe. Toimisto on todella valoisa ja huoneiden etuseinät ovat lasia, eli työkavereita näkee, vaikka ei ihan vieressä istuisikaan, Arpinen kehuu.
Hyvää palvelua, laadukasta jälkeä sekä luotettavaa osaamista
– Asset Managerimme kävi täällä heti muuttoa seuraavana päivänä katsomassa, miltä tilat näyttävät ja miten meillä on mennyt. Hän on kyllä ollut aktiivisesti mukana! Tämän kiinteistön remonttityöt ovat osin vielä kesken, joten myös työmaajohtajat ovat käyneet kysymässä kuinka olemme viihtyneet. Pieniä korjauksia on tehty ihan parissa päivässä kuntoon, toteaa Staljon.
– Tosi hyvää palvelua, täytyy sanoa. Remonteissa työn jälki on laadukasta, joten myös Varman yhteistyökumppanit on selvästi hyvin valittu, Arpinen lisää.
Pankaboardin Staljon ja Arpinen kuitenkin toteavat, että sujuva yhteistyö vaatii vähintäänkin kaksi osapuolta, jotka edistävät asioita hyvässä hengessä.
– Suosittelemme kyllä Varmaa vuokranantajaksi. Varman Asset Managerien osaaminen toimitilojen vertailemisessa ja asiakkaalle sopivimman kohteen löytämisessä on kehuttavaa, ja asiakkaan toiveet huomioidaan hyvin. Meidän mielestämme Varman työtä kokonaisuudessaan leimaa luotettavuus, summaavat Arpinen ja Staljon yhdessä.
Etsitkö yrityksellesi uutta toimitilaa?
Löydät toimitilahaustamme ajantasaisen tilanteen juuri tällä hetkellä markkinoinnissa olevista tiloistamme.
Katso kaikki vapaat toimitilat
Katso Bulevardi 7 vapaat tilat
Katso kaikki Helsingin vapaat toimitilat
Eikö sivuiltamme löytynyt sopivaa tilaa? Ota meihin yhteyttä! Asset Managerimme osaavat kertoa vapautuuko sinulle sopivalla aikataululla toimistoja, joita emme vielä ole lisänneet verkkosivuillemme. Kuulemme mielellämme tilantarpeistasi jo hyvissä ajoin, jotta voimme ottaa sinuun yhteyttä, kun toiveitasi vastaava toimitila on vapautumassa ja vuokrattavissa.
Bulevardi 7 on kesän 2022 toimistouutuus
Bulevardi 7 tarjoaa toimitiloja yrityksille, jotka etsivät ainutlaatuisia puitteita: Helsingin halutuinta keskustasijaintia, kiinteistön pitkää ja vaurasta historiaa sekä tilojen viimeisteltyä laatua ja toimivuutta. Kiinteistö on alkukesästä 2022 valmistunut mittavasta remontista arvokkaan tyylinsä säilyttäneenä, mutta täydellisesti modernisoituna toimistotalona.
Remontoituihin tiloihin muutat vaikka jo syksyksi. Kysy vapaita tiloja nyt!
Bulevardi 7:n toimitilat vuokraa
Tarja Koskela
Helsinki ja Espoo